חיפוש

ליעוץ ללא עלות וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים

יועץ בנייה ירוקה

יועץ בניה ירוקה

19/04/2024

תוכן עניינים

 

  • הקדמה: מה בעצם עושה יועץ בנייה ירוקה?
  • למה צריך יועץ בניה ירוקה בנייני מגורים?
  • בניה ירוקה.
  • יועץ בניה ירוקה, מומחיות, אדריכלות והיתרי בניה.
  • כיצד למצוא את יועץ הבנייה הירוק המתאים לפרויקט שלך במחיר סביר?
  • העולם האדריכלי משתנה עם יועצי בנייה ירוקה.
  • החשיבות של יועץ לבנייה ירוקה כדי להבטיח פרויקט מוצלח.
  • תהליך ייעוץ בניה ירוקה
  • איך מקבלים היתר בניה ואיך עובדים עם יועץ תרמי
  • יועץ בניה ירוקה להיתר בניה.
  • כיצד נבחר ביועץ בניה ירוקה?
  • הקדמה: מהו יועץ בנייה ירוקה ולמה כדאי לשכור אחד?
  • יועץ בנייה ירוקה – הנמוך בהמלצות לחיסכון באנרגיה
  • יועץ תרמי ו-HVAC – כיצד הם יכולים לשפר את יעילות האנרגיה שלך
  • במה שונה בנייה ירוקה מבנייה קונבנציונלית?
  • טיפים לחסוך כסף בתכנון ובנייה של הפרויקט הירוק שלך
  • שאלות תשובות על יועץ בניה ירוקה

 

איך מקבלים היתר בניה ואיך עובדים עם יועץ תרמי?

יועץ תרמי ו-HVAC – כיצד הם יכולים לשפר את יעילות האנרגיה שלך

חברת ויצמן הנדסה  ואדריכלות מספקת שירות איכותי של יועצי בניה ירוקה ליזמים שמעוניינים להפוך את המבנה שלהם לבריא יותר עבור הדיירים והסביבה. זאת על ידי תכנון מקצועי שלוקח בחשבון כל שיקול אקולוגי ועושה שימוש במשאבי הטבע – התכנון שלנו זה השקט שלכם!

הקדמה: מה בעצם עושה יועץ בנייה ירוקה?

רוב האנשים מקשרים יועץ בנייה ירוקה כמונח שמשמעותו ידידותית לסביבה. עם זאת, יועץ בנייה ירוקה היא הרבה יותר מסתם בניין ידידותי לסביבה. זהו תהליך שבו אנו שמים לב לגורמים כגון תכנון ובנייה בת קיימא, יעילות מים, יעילות אנרגטית ומיחזור.

יועץ בנייה ירוקה יעזור לכם בכל היבטי התהליך, לרבות: פתרונות חסכון וחיסכון באנרגיה עבור הנכס הנוכחי שלכם; מלמד אותך על הטכנולוגיות הירוקות העדכניות ביותר וכיצד הן עשויות להשתלב בפרויקט שלך; לעזור למצוא את תוכניות התמריצים הרווחיות ביותר עבור הפרויקט שלך; לעזור לך לחשב את טביעת הרגל הפחמנית שלך – הן מהתכנון ועד להריסה.

למה צריך יועץ בניה ירוקה בנייני מגורים

היה והחלום שלכם יהיה לבנות בית לפי עקרונות הבניה הירוקה אתם תזדקקו לשירותיו הנאמנים של יועץ בנייה ירוקה. בשנים האחרונות, כבר ברור כי המגמה הינה בנייה בהתאם לעקרונות של הבניה הירוקה שכוללת שימוש במשאבים טבעיים כמו אור השמש וכך ניתן לחסוך בהרבה חשמל, אולם השאלה איך עושים זאת היא הנקודה הקריטית –  שירות יועץ בניה ירוקה בנייני מגורים ובמבנים ציבוריים הינו משמעותי והוא זה שיאפשר לכם להגשים את החלום של מבנה ירוק ואקולוגי שמתחשב בסביבה. אז מה היא בנייה ירוקה וכיצד יועץ בנייה ירוקה מסייע לנו? כל התשובות במאמר שלפניכם.

יועץ בניה ירוקה

הבניה הירוקה הינה גישה שדוגלת ביצירה של סביבת עבודה, מגורים ומחיה הרבה יותר בריאים ויעילים על ידי יישום ובניה של מערכות וחומרים אקולוגיים שלא מזהמים את הסביבה, שחוסכים באנרגיה ובמשאבים וממזערים את הנזק בבריאות שלנו ושל הסביבה הטבעית. תוצאותיה של הבניה הירוקה, שתתחיל עוד בתכנון הפרויקט ותשפיע על כל אחד, תבוא לידי ביטוי במזעור טביעת הרגל הפחמנית וביצירה של חלופות חדשניות ואורחות שונות בכל ענף הבניה. הבניה הירוקה תשפיע על כולם  – על מי שחי ושוהה במבנה וגם מי שנמצא בסמוך אליו וכל מי ששותף לבנייה שלו. בנייה ירוקה מביאה לידי ביטוי בעיקר את השימוש בחומרי גלם ירוקים שהם ידידותיים לסביבה, חומרים ממוחזרים וחומרים שניתן למחזר ושמאפשרים חיסכון באנרגיה כמו – מערכות מים, החשמל וכל מערכות המיזוג שיש במבנה

יועץ בניה ירוקה, מומחיות אדריכלות והיתרי בניה

יועץ הבנייה הירוקה עובד עם לקוחותיהם כדי להעריך את השימוש בחומרים ובעיצוב ברי קיימא. הם דואגים שהבניין מעוצב באופן שניתן לתחזק אותו במלואו. בהערכתם, הם בוחנים דברים כמו החלק החיצוני של הבניין, העלות והפונקציונליות שלו.

יועץ הבנייה הירוקה הוא חלק בלתי נפרד מצוות המסייע ללקוחותיו להפחית עלויות תפעול ולשפר את הסביבה.

הם מייעצים על חומרים ברי קיימא לפרויקטים ומסייעים בקבלת החלטות לגבי היבטים שונים של פרויקט כגון יעילות אנרגטית, שימוש במים, איכות אוויר, סילוק פסולת וכו'.

המומחיות של יועץ הבנייה הירוקה בתכנון מבנים עם איכות סביבה יכולה להיות שימושית גם בתחומים אחרים כגון התקנת ציוד או ניהול בנייה.

כיצד למצוא את יועץ הבנייה הירוק המתאים לפרויקט שלך במחיר סביר?

תעשיית הבנייה היא אחת התעשיות עתירות האנרגיה בעולם. הוא מהווה יותר מ-30% מכלל צריכת האנרגיה ו-5% מפליטת גזי החממה העולמית.

לכן, חברות בנייה רבות מחפשות דרכים לצמצם את ההשפעה הסביבתית ולהגביר את היעילות על ידי אימוץ שיטות בנייה ירוקה.

העולם האדריכלי משתנה עם יועצי בנייה ירוקה

עם צמיחת הבנייה הירוקה, אנשי מקצוע רבים מתחום האדריכלות וההנדסה נתקלים באתגרים חדשים.

העולם משתנה עבור אדריכלים ומהנדסים. ראינו עליה מהירה במספר המבנים הירוקים שנבנים בעשור האחרון, כמו גם עליה בחקיקה בנושא ירוק.

יועץ הבנייה הירוקה עוזר לאדריכלים ומהנדסים להשיג יעדי תכנון בר קיימא על ידי מתן מומחיות בכל היבטי הבנייה הירוקה, החל מיעילות אנרגטית ועד להתקנת פאנלים סולאריים ושימוש בחומרים ממוחזרים.

החשיבות של יועץ לבנייה ירוקה כדי להבטיח פרויקט מוצלח

יועץ בנייה ירוקה הוא אדם בעל ידע וניסיון מיוחדים בתכנון ובנייה בת קיימא של מבנים. יועץ בנייה ירוקה יכול לעבוד עם אדריכלים, מהנדסים, בונים ואנשי מקצוע אחרים כדי לשפר את הקיימות של פרויקט. זה כולל תחומים כמו: יעילות אנרגטית, חיסכון במים, בחירת חומרים ותוכניות מיחזור.

הצורך בתכנון ובנייה ברי קיימא גובר בשנים האחרונות בגלל מודעות מוגברת לנושאים סביבתיים סביב שינויי אקלים, פליטת פחמן, דלדול משאבים ועוד. קיימות גם הופכת חשובה יותר עבור צרכנים שרוצים לחיות בסביבות ביתיות בריאות יותר עם חשבונות חשמל נמוכים יותר.

תהליך ייעוץ בניה ירוקה

תהליך ייעוץ לבניה ירוקה מורכב משלושה שלבים כשבכל אחד מהשלבים מוענק למכון ההתעדה תיקייה שהיא תנאי לקבלת אישור ומעבר לשלב הבא בתהליך. השלב הראשון יהיה אישור שלב שמקדם את האישור להיתר בנייה, בשלב זה יערוך יועץ אסטרטגיית בנייה ירוקה תכנון מוקפד על מנת להצליח לעמוד בכל הדרישות להתקן וטופס מקדים שמשתלב עם התכנון של יתר היועצים שזהה לתו התקן ועומד גם בתנאים הכרחיים עבור השגת תו התקן לבנייה ירוקה. לאחר קבלת ההיתר יש להגיש  עוד תיקייה שהיא מאשרת את תחילת עבודות הבנייה, האוגדן מתואר בפרטים והוא כולל גם אזכור לשלבי הבנייה והביצוע. בזמן הבניה יש להשגיח שהעבודה תתקיים לפי המתכונן ובסוף הבניה מגיש יועץ בנייה ירוקה חוות דעת ותיקייה שמתעדת את כל המתבצע בפועל ואת ההתאמות על מנת לעמוד בתקן.

מהי אדריכלות ירוקה וכיצד היא עוזרת לסביבה?

אדריכלות ירוקה היא תהליך של תכנון ובניית מבנים בצורה אחראית לסביבה. זה משתלב עם הסביבה הטבעית כדי למזער השפעה אקולוגית.

על מנת ליצור בניין ירוק, חשוב להתמקד בארבעה היבטים:

1) בחירת אתר.

2) עיצוב בניין.

3) שיטות בנייה.

4) תפעול בניין.

 

איך מקבלים היתר בניה ואיך עובדים עם יועץ תרמי

קבלת היתר בנייה היא חלק חשוב בתהליך עבור מבנים בני קיימא מבחינה אדריכלית. הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הם הביצועים האנרגטיים של המבנה וההשפעה הסביבתית.

השלבים הבאים יעזרו לך לקבל את ההיתר שלך:

– קבלת אישורים נחוצים, לרבות ייעוד, חלוקה, איכות סביבה וכו'.

– הכן את האתר כך שיעמוד בדרישות הנסיגה.

– הכן שרטוטי בנייה והגש אותם עם בקשתך לעירייה או למחוז האזורי.

 

סוגים שונים של אדריכלות הידידותיים לסביבה

בעשורים האחרונים, העולם מתמקד במציאת פתרונות ברי קיימא וידידותיים לסביבה לכל דבר, החל מבניינים ועד תחבורה.

הטרנד הזה לא הולך לשום מקום בקרוב. למעשה, זה רק ילך וגדל ככל שיותר ויותר אנשים יתחילו להבין שכוכב הלכת שלנו לא יכול לקיים אוכלוסיה הולכת וגדלה ללא שינוי בהרגלים שלנו.

המטרה העיקרית של אדריכלות ידידותית לסביבה היא ליצור סביבה בריאה עבור אנשים וחיות בר תוך הפחתת עלות צריכת האנרגיה.

יועץ בניה ירוקה להיתר בניה

התקן שנכתב כהמלצה לפני כמעט שני עשורים, יהווה כתנאי סף עבור הוצאת היתר בניה בכל הארץ, ולכן כל יזם שממונה על פרויקט של בנייה ירוקה יחויב מ – 2021 לעמוד בתקנים של בניה ירוקה כדי להשיג היתר בניה למבנה. יועץ בניה ירוקה הינו מהנדס בנייה ירוקה, שמתמצא בכל תכנון בנייה ירוקה ובתקנים שלה בפרט, היועץ ידע להתנהל מול כל גורם שקשור לפרויקט ולסייע להם בכל הנוגע לבניית המבנה בהתאם לתקנים על מנת שיכולו  לעמוד בתנאים של קבלת היתר ובמסמך האכלוס. יש להבין כי ללא היתר ממכון התעדה לשלב השני, לא יאושר טופס 4 וזה עלול לגרום לעיכוב באיכלוס של המבנה, בעוד שיועץ בניה ירוקה יכול לזרז את התהליכים ועל כן מדובר בסיוע שהוא קריטי ביותר לרבות בשלבים הללו

כיצד נבחר ביועץ בניה ירוקה?

מומחה בניה ירוקה בוחרים לפי כמה פרמטרים בסיסיים – הראשון הינו איכות השירות והניסיון שלו, ככל שליועץ יש יותר פרויקטים בעברו שהוא אישר וקידם, בתחום הבניה הירוקה, כך ידע להתמודד עם כל תקלה ובעיה שעלולה לצוץ במהלך תהליך הבנייה. רצוי שהוא יהיה בעל ניסיון באותה העיר שבה הוא מועסק. הפרמטר השני הינו המלצות, תמיד יהיה טוב להתרשם ממישהו שיש עליו המלצות חמות. כמו כן, כדאי לזכור לא לחפש את איש המקצוע הזול ביותר, מאחר ואלפיים ₪ פחות, יכול לעלות לנו לעיתים הרבה יותר. עוד כדאי לדעת כי יועץ בניה ירוקה יעבוד בתיאום עם כלל היועצים ולכן מומלץ לבחור ביועץ בניה ירוקה מוסמך, נעים ושירותי.

הקדמה: מהו יועץ בנייה ירוקה ולמה כדאי לשכור אחד?

ככל שהעולם נעשה יותר ויותר מודע לסביבה, יש צורך גדול יותר בשיטות בנייה ירוקה. יועץ בנייה ירוקה מסייע לבעלי עסקים, יזמים ובונים להבין את הפרקטיקות הללו וליצור מבנים שהם לא רק בני קיימא אלא גם אסתטיים.

הם עוזרים בכל תהליך יצירת הבניין מתחילתו ועד סופו כולל תכנון מבנים חסכוניים באנרגיה ופיקוח על היתרים. יועץ הבנייה הירוקה יכול לעבוד עם אדריכלים על תכנון הפרויקט כדי לוודא שהוא תואם את תקני הקיימות לפני הגשת התוכניות לאישור פקידי העירייה. זה מבטיח שתקבל כל סיוע שאתה צריך כדי להוציא את הפרויקט שלך מהקרקע תוך הקפדה על כל החוקים והתקנות.

יועץ בנייה ירוקה – הנמוך בהמלצות לחיסכון באנרגיה

ככל שבניין או חלל מסוגלים לחסוך באנרגיה, כך זה יעלה פחות לאנשים המאכלסים אותו.

יועץ בנייה ירוקה היא עבודה שיכולה להיות לה הרבה יתרונות לכולם. הוא או היא אחראית על תכנון וביצוע פרויקטים שיפחיתו את כמות האנרגיה הנצרכת בבניין. סביר יותר שהם יתקבלו לעבודה על ידי חברות שרוצות להשקיע בדרכים לחסוך בהוצאות שלהן ולבנות קשרים ארוכי טווח עם העובדים שלהן.

יועץ תרמי ו-HVAC – כיצד הם יכולים לשפר את יעילות האנרגיה שלך

יועץ תרמי הוא תוכנה המסייעת למתכנני HVAC בתכנון ואופטימיזציה של מערכות HVAC.

יועצים תרמיים למערכות HVAC מספקים למתכנן מידע על דרישות עומס החום וזרימת האוויר עבור תוכניות קומה ספציפיות. הם גם ייצרו עיצובים ופריסות מערכת מיטביים. ניתן להשתמש בכלי זה כדי לקבוע אם עיצוב קיים מתאים או לא וכדי לעזור להבין איזה סוג של ביצועים ניתן להשיג עם עיצוב חדש.

יועצים תרמיים הם תוכנות שנועדו לסייע למעצבי HVAC בתכנון ואופטימיזציה של מערכות HVAC. הם מספקים למעצב מידע על דרישות עומס החום וזרימת האוויר עבור תוכניות קומה ספציפיות, ומייצרים עיצובי מערכת אופטימליים, פריסות וכו'. ניתן להשתמש בכלים אלה כדי לקבוע אם עיצוב קיים מתאים או לא, וכו'.

במה שונה בנייה ירוקה מבנייה קונבנציונלית?

בנייה ירוקה היא שימוש בחומרים טבעיים יותר בתהליך הבנייה. זה כולל שימוש בחומרים צמחיים, כגון במבוק או צמר, במקום פלסטיק או מתכת קונבנציונליים.

בדרך כלל, בנייה ירוקה דורשת פחות שימוש באנרגיה ותכנון בר-קיימא יותר. לדוגמה, תהליך הבנייה הוא לעתים קרובות מודולרי ויעיל, כדי לשמור על פליטת פחמן נמוכה. בנוסף, רבים מהמבנים הללו מתוכננים להיות עמידים יותר בפני שינויים סביבתיים, כמו גשמים עזים או רעידות אדמה מכיוון שהם עשויים מחומרים מקומיים חזקים יותר מחומרי בניין קונבנציונליים מסוימים.

מבנים ידידותיים לסביבה יכולים גם לעזור לחסוך במים בשל תכונות כמו מערכות איסוף מי גשמים על גג הבניין או מערכת קומפוסט אסלות החוסכת במים על ידי שימוש בפסולת כדשן לצמחים בגינה באתר.

מהו בניין "ירוק"? ההבדל בין פתרונות LEED ופתרונות אור טבעי

בניין ירוק הוא כזה שתוכנן תוך מחשבה על איכות הסביבה. המטרה של בניין ירוק היא להשתמש באור טבעי היכן שהוא זמין, להגביר את איכות החיים של האנשים בפנים עם עיצוב וחומרים ברי קיימא, להפחית את ההשפעה הסביבתית על הקהילות הסובבות ולהשפיע מינימלית על הסביבה.

הדבר החשוב ביותר עבור אדריכל או מעצב כאשר שוקלים LEED הוא מה שהם מעצבים. האם זה מתקן מסחרי? בית ספר? בית מגורים? לכל סוג בניין יהיו שיקולים שונים. בתי ספר נוטים יותר להיות חסכוניים באנרגיה ולנצל את האור הטבעי מאשר בתים מכיוון שהם לא יכולים להסתמך על חימום וקירור מגורים כמו בתים. אם אתה מסתכל על שילוב הסמכת LEED בתוכניות שלך, תרצה מישהו שמתמחה בסוג זה של ארכיטקטורה.

מהן כמה טעויות נפוצות בחיסכון בעלויות בפרויקטי בנייה חדשים?

ישנן כמה טעויות נפוצות שניתן לעשות בכל הנוגע לחסכון בעלויות בפרויקט בנייה חדש. כמה מהטעויות הללו נדונו להלן:

1. התעלמות מהערך הכלכלי של תכנון יעיל באנרגיה: ברוב המקרים, מפתחים מנסים לקצץ בעלויות על ידי התעלמות מתקני יעילות אנרגטית או אי הכללתם בתוכניות שלהם מההתחלה. אבל עם עליית מחירי הגז הטבעי והחשמל לאורך זמן, זה יכול לעשות הבדל משמעותי מבחינת ההחזר על ההשקעה.

2. לא לחשוב על מדרגיות: מפתחים מתמקדים לרוב רק בעלות הראשונית ולא על האופן שבו הבניינים הללו יתאימו לצמיחה או שינויים עתידיים – הם צריכים לחשוב על קיימות ומדרגיות כמו גם על השפעות סביבתיות.

3. התמקדות רבה מדי בחיסכון בעיצוב בלבד: לעתים קרובות מפתחים לא עושים זאת.

10 טיפים לחסוך כסף בתכנון ובנייה של הפרויקט הירוק שלך

ישנן דרכים רבות לחסוך כסף על עיצוב ובניית הפרויקט הירוק שלך. מחיפוש אחר אפשרויות מימון, ועד למיחזור חומרים וציוד, הנה 10 טיפים לחסוך כסף בפרויקט הירוק שלך.

חלק ניכר מהחיסכון נובע מחיפוש אחר אפשרויות מימון והקפדה על מחקר והשוואה ביניהן לפני קבלת החלטה סופית. לדוגמה, קבלת הלוואה מהבנק עשויה להיות לא יקרה כמו הלוואה ממשפחה או חברים.

שאלות תשובות על יועץ בניה ירוקה

  • האם בניה ירוקה מתאימה לאנשים מסוימים בלבד?

לפני כמה עשורים סוג בנייה זו הייתה בעיקר נחלתם של אנשים "משוגעים" לרעיון, בעתיד הקרוב מאוד דרישות בניה ירוקה יהפכו לחובה בהתאם לכל התקנים והדרישות רישוי, וחלקן כבר תקפות היום.

  •   על מה חשוב לשים לב כשבוחרים בשיטת בניה ירוקה?

חשוב לשים לב שרכיבי המבנה מותאמים לסביבה שלהם ושהם מספקים אקלים פנימי נוח במינימום אנרגיה. כמו כן, שהחומרים שמשתמשים לא פולטים חומר רעיל לחלל ואינם מזיקים ושכל הבניה מייצרת מינימום פסולת בניין.

  • יועץ בניה ירוקה כמה עולה?

יועץ בניה ירוקה מחיר יהיה תלוי בכמה גורמים שישתנו בהתאם לכל פרויקט – לפני הכל בסוג המבנה לאחר מכן מידות המבנה, הגורם השלישי הינו בחירה ב- יועץ בנייה ירוקה מומלץ ומנוסה בתחום והגורם האחרון הינו המקום שבו המבנה יוקם והדרישות של המועצה או העירייה וגם של הרשות הירוקה  – יש רשויות בהן הדרישות מחמירות יותר, מה שמקשה לעיתים על קבלה של אישורים שנחוצים כדי לעמוד בתקן.

  • העיקרון החשוב ביותר בבניה ירוקה?

במשפט אחד – שאיפה ליצור סביבה בריאה יותר לכל בני האדם.